Humble Bundle, film Ink, Debian EFI, Ubuntu 12.04 i usypianie USB

Wstęp

Postanowiłem zebrać w tym wpisie sporo informacji, które przetaczały się przez moją głowę od pewnego czasu. Dokonałem kilku zakupów, w tym także takich z których naprawdę mogę być dumny, a mam tutaj na myśli Humble Indie Bundle :]
Jest to akcja skierowana do graczy, którzy chcą nabyć tanio gry na swoje ulubione platformy. a część pieniędzy trafia na cele charytatywne.

Humble Indie Bundle 6

Wspaniała kolekcja gier, w której płacimy tyle ile chcemy, płacąc powyżej średniej otrzymujemy dodatkowe gry i ścieżki dźwiękowe gier. Akcja już się dawno skończyła na 6 edycję, ale na pewno będą kolejne równie ekscytujące tytuły w przyszłych edycjach. Sam złożyłem zamówienie 4 godziny przed jej zakończeniem, zapłaciłem nieco powyżej średniej, a konkretnie $7. Sposób płatności wiązał się z założeniem konta na PayPal, na które to wpłaciłem pieniądze z konta bankowego, więc nie było potrzeby korzystania z karty kredytowej, konwersja walut także odbyła się automatycznie.

Oto tytuły które znalazły się w Humble Indie Bundle 6:

  • BIT.TRIP RUNNER - Gaijin Games,
  • Dustforce - Hitbox Team,
  • Gratuitous Space Battles - Positech Games,
  • Jamestown - Final Form Games,
  • Rochard - Recoil Games,
  • Shatter - Sidhe,
  • Space Pirates and Zombies - MinMax Games,
  • Torchlight - Runic Games,
  • Vessel - Strange Loop Games,
  • Wizorb - Tribute Games.

Oprócz samych gier tak jak już wspomniałem wcześniej znalazły się także ich ścieżki dźwiękowe.

Sprawdziłem wszystkie dostępne gry na platformę Linux, oprócz gry Vessel, której przygotowanie jeszcze trwa. Rochad ostatnio został uaktualniony do nowej wersji, wtedy to była RC, czyli Release Candidate, ale nie miałem okazji sprawdzić nowej wersji. Moimi ulubionymi grami z tej paczki są Torchlight, BIT.TRIP RUNNER, oraz Rochard.
Grając w Torchlight doświadczyłem kilku małych niespodzianek, tak jakoś przy okazji wchodziłem na stronę HB i okazało się, że posiadają chat online. Skorzystałem i skontaktowałem się z pewną osobą, która pokierowała mnie w jaki sposób mógłbym zgłaszać swoje błędy na temat tej gry, link zamieszczam na dole tej strony w sekcji linków zewnętrznych. Zapytałem także dlaczego wersja instalatora gry nie zgadza się z tą podaną na stronie, okazało się, że ludzie w HB dostają nową wersję nieco wcześniej w celu przetestowania jej, a dopiero później trafia do użytkowników końcowych.

Film Ink

O tym filmie wiele dobrego chciałbym napisać, wystarczy obejrzeć twórczość Jamina Winansa, jak choćby shorty: Spin, Uncle Jack. Wspaniała muzyka, bardzo klimatyczna, a przede wszystkim genialny pomysł, nie wyciągnięty z kosmosu, a nawet jeśli nie wydaje się być realistyczny, to oddaje takie wrażenie.
Płytę Blu-ray Disc zamówiłem ze względu na (jak przypuszczałem) dobrą jakość filmu, jednak jak później się okazało ścieżka dźwiękowa jest w formacie Dolby Digital 2.0, a więc nie Surround, nie 2.1, nie 5.1 i nie 7.1. Dźwięk to czyste stereo, podążając dalej artykułem, który zamieszczam w linkach zewnętrznych można dojść do wniosku, że ktoś zwyczajnie olał sprawę, bo nawet jakość obrazu wideo pozostaje wielką niewiadomą. Olał klienta, przynajmniej jeśli chodzi o jakość wykonania płyty Blu-ray. Troszkę zdegustowany napisałem maila w tej sprawie do obsługi klienta dotyczącego tego tytułu.
Wszystko się okaże jak tylko otrzymam swoją własną płytę, zamówienie złożyłem 17 października. Na pewno podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Debian i EFI (MacBook 2,1)

Testowanie Debianka w wersji na komputery z EFI zakończyło się dla mnie niepowodzeniem. Płyta utknęła w napędzie, tuż po uruchomieniu graficznego interfejsu instalacyjnego i jedyną sensowną możliwością jej wyciągnięcia okazało się zatrzymanie jej fizycznie przed startem. Cała sztuczka polega na tym, by płytę zablokować papierową kartą, to może być jakiś kalendarzyk, legitymacja szkolna, albo wizytówka. Umożliwi to przejście do rEFIt, albo menu wyboru systemu operacyjnego. Napisałem w tej sprawie maila do autora tej dystrybucji Steve'a McIntyre'a, opisując co konkretnie się wydarzyło i zgłaszając jednocześnie chęć swojego udziału w poprawieniu jej funkcjonowania.

Ubuntu 12.04 i zbyt wczesne usypianie urządzeń USB

Jeśli jesteś użytkownikiem Ubuntu 12.04 i zdarza się, że mysz USB samoczynnie się rozłącza po jakimś czasie, lub posłuszeństwa odmawia innego rodzaju urządzenie USB, to prawdopodobnie mam na ten problem rozwiązanie. Otóż Twój system w pewnym sensie cierpi na przesadne oszczędzanie energii. O ile w przypadku myszki trzeba jej ciągle używać, by się nie rozłączyła, o tyle z innymi urządzeniami może być ciężej. W pliku konfiguracyjnym znajdującym się w /etc/laptop-mode/conf.d/usb-autosuspend.conf w ostatniej linii należy zmienić wartość AUTOSUSPEND_TIMEOUT=2 na dowolnie wyższą, ja proponuję 120, czyli dwie minuty. Ot tyle :] Ah, po więcej można sięgnąć przeglądając linki wewnętrzne :]

Linki wewnętrzne

Linki zewnętrzne

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją GNU Free Documentation License.