Przydatne Pakiety

Co zainstalować w naszym systemie? Czy może jest jakiś pakiet, który umknął naszej uwadze?
Teraz dzięki temu przyjemnemu spisowi będziemy wiedzieć co tak naprawdę warte jest zainstalowania. Niezbędne pakiety, oraz te pomocnicze.

Administracja systemem

swapd

swapspace

  • Dotyczy: Etch (swapd, swapspace), Lenny (tylko swapspace)
  • Pliki: /etc/swapspace.conf
  • Dwa niezbędniki w naszym arsenale pakietów. Oba mają to samo zadanie: dostarczyć pamięci wymiany, gdy tylko skończy się miejsce w RAM'ie, i na partycji wymiany - jeśli ta istnieje oczywiście. Ale będzie nam potrzebny tylko jeden z nich. Na systemie Debian Etch używałem z sukcesem demona swapd, który idealnie spełniał swoją rolę, nawet do konfiguracji nie trzeba było zaglądać, wszystko było na miejscu. Aktualnie na Lenny'm używam programu swapspace, ponieważ nie występuje już ten poprzedni w tej edycji systemu. Dla odmiany ten program należy jednak skonfigurować. Plik konfiguracyjny znajduje się w /etc/swapspace.conf. Odhaczamy linijki z ustawieniami, i gotowe :]

Narzędzia

Contrib

microcode.ctl

  • Dotyczy: Etch, Lenny, Squeeze
  • Według mnie jest to niezbędnik każdego posiadacza procesora marki Intel. To małe narzędzie uaktualnia mikrokod procesora przy starcie systemu.Aktualizacja ta umożliwia naprawienie istniejących błędów, jeśli takie oczywiście istnieją, oraz dodaje nowe funkcje. Co może przenieść się na większą wydajność procesora, bądź na jego większą energooszczędność. Musi być uruchamiany za każdym razem, ponieważ mikrokod procesora nie jest trwale nadpisywany, i po ponownym uruchomieniu powraca do swojego oryginalnego.

Sieć WWW

mozplugger

  • Dotyczy: Etch, Lenny
  • Przydatna wtyczka do przeglądarek Mozillo podobnych jak na przykład Epiphany, która umożliwia umieszczanie w nich zewnętrznych odtwarzaczy, i dokumentów. Taki dokument PDF dla przykładu staje się jakby częścią przeglądanej strony, i nie jest otwierane nowe okno zewnętrznego programu.
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją GNU Free Documentation License.